שבועיים מתחילת הלימודים • חיזוק מערכת החיסון עם סולגאר

יוסי ברויער Comments Off on שבועיים מתחילת הלימודים • חיזוק מערכת החיסון עם סולגאר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החזרה למסגרת הלימודית מלווה לא פעם בהתרגשות והתלהבות הן מצד ההורים והן מצד הילדים, אך לא פעם יתלוו לתחושות אלו גם חששות ופחדים מן ההתחלה החדשה או הלא מוכרת. החזרה למסגרת הלימודית מסמלת חזרה לשגרה והמעבר מימים של חופש אל השיבה אל ספסל הלימודים, טומנת בחובה הסתגלות מחודשת לשינויים ולסביבה. לנו כהורים, תחושת ההקלה והשמחה על כך שסדר היום המאורגן הושב אל חיי היום-יום, מתערבב לעתים בדאגה, חשש וקושי בשימת גבולות לאחר ימי החופשה הארוכים. כיצד נעזור לילדנו לשוב ולהיכנס לתוך מסגרת הלימודים בקלות. כיצד נשיב את הסדר והארגון לחיי היום-יום. הכול בכתבה שלפניכם.

לאחר חופשת קיץ מנומנמת, צלצול הפעמון המכריז על יום החזרה לבית הספר, יכול להישמע  כהשכמה רועמת למדי עבור חלק מאיתנו.

בין אם זה היום הראשון בבית הספר ובין אם מדובר בחזרה מחופשה ארוכה כחופשת החופש הגדול, יום החזרה לביה"ס נתפס לעתים כחוויה לא פשוטה להורים וילדים כאחד.

ימי החופש הגדול המבורכים כל כך על ילדינו, מאופיינים בדרך כלל בחוסר סדר, בשעות שינה לא מסודרות, השכמה מאוחרת, בילויים אל תוך הלילה ולעתים גם תזונה לקויה (ג'אנק פוד) ואי הקפדה על  ארוחות מסודרות.

בראש מעינינו כהורים,  נבקש להקל על ילדנו בימיהם הראשונים בבית הספר ונרצה לסייע להם להפוך את המעבר החד מתוך האי-סדר אל השגרה,  לידידותי ונעים יותר.  להלן מספר הצעות איך נוכל לעשות את זה טוב יותר, פשוט יותר ויעיל יותר.

שעות שינה

מחסור בשעות שינה עלול להוביל לקשיי ריכוז וזיכרון, ליקויים בביצועים מנטאלים, לשינויים במצב הרוח, למתחים, להפרעות למידה ואף להפרעות קשב. מחקרים רבים מציגים את הקשר הישיר בין שעות שינה מסודרות לבין תפקוד קוגניטיבי תקין והישגים גבוהים בלימודים. בתקופת הלימודים על ילדיכם לישון לפחות 10-11 שעות שינה בלילה.

להלן מספר עצות מעשיות אשר יסייעו למניעת הפרעות שינה:

  • מומלץ לעזור לילד לחזור בהדרגה לשגרה כבר בימים האחרונים של החופש הגדול ולהרגיל את הילד ללכת לישון בשעה סבירה, ולהתעורר בבוקר בשעה מוקדמת יחסית.
  • הגבילו צריכת מזונות ומשקאות ממריצים כקפאין ושוקולד לאחר השעה 3 בצהרים ומנעו מהם אכילת חטיפים סביב שעות השינה.
  • הקפידו על סביבת שינה נעימה: חדר שינה חשוך, קריר ושקט.
  • באם ילדיכם מתקשים להירדם, תוספת של סידן ומגנזיום כשעה לפני השינה תסייע לקדם רגיעה של השרירים והגוף.

תזונה

המוח, כמו כל איבר אחר בגופנו, זקוק לחומרים מזינים (ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ועוד) לשם תפקודו התקין. ידוע כי בני הנוער באופן מיוחד, מעדיפים לאכול מזון מהיר ונוטים לא פעם לדלג על ארוחות, דבר העלול להוביל לנזקים לטווח הארוך.

תזונה הולמת ויכולות למידה תקינים משולבות יחדיו יד ביד.

לתזונה תקינה ולאספקה נאותה של כל הרכיבים התזונתיים החיוניים, במיוחד בתקופת הלימודים, חשיבות עצומה. מחקרים מצאו כי לילדים ולבני הנוער המקפידים על תזונה מקיפה, מגוונת ובריאה, יכולות קוגניטיביות גבוהות יותר.

להלן שורה של עקרונות וטיפים אשר יתרמו לכם ולילדכם בהקשר התזונתי:

  • הגבילו בקפדנות את חשיפת ילדכם לסוכר: מזונות רבים המכילים סוכר הפכו חלק אינטגראלי מתרבותנו וילדנו נחשפים אליהם יום-יום ברמה גבוהה. מחקרים מראים כי צריכה גבוהה של מזונות עתירי סוכר ופחמימות, עלולה להגביר תנודות קיצוניות במצב הרוח, להוביל לתחושות פיזיולוגיות שונות ולהתנהגות היפראקטיבית בקרב ילדים.
  • בדקו האם ילדיכם סובלים מאלרגיה למזון: בעיות התנהגות, הפרעות קשב, התנהגות אובססיבית וקשיי למידה הינם ביטוי של חוסר איזון כימי במוח. חסר תזונתי הנובע מתזונתן הלקויה ועתירת האלרגנים של הילדים בחברה המערבית משפיע לרעה על איזון עדין זה. הקפידו לסלק מן התפריט מזונות אלרגניים הכוללים חומרים משמרים, חומרי טעם, ריח וצבע מלאכותיים. מבין המזונות האלרגניים המובהקים ניתן למנות: חלב ומוצריו, חיטה, פירות הדר, ביצים, תירס ועוד.
  • הקפידו כי ילדיכם יאכלו ארוחת בוקר: האמירה הישנה כי "ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר של היום" לא יכולה להיות נכונה יותר בהתייחס לתקופת הלימודים. ארוחת הבוקר תסייע לילדיכם להיות ערניים יותר, תשפר את תפקודי המוח ומשך הריכוז, תפחית מתח ועייפות ותוביל לביצועים טובים יותר בכיתה.
  • לתלמידים הלומדים יום לימודים ארוך: ארזו בקופסת האוכל מזונות מזינים הכוללים פירות, ירקות טריים, דגנים מלאים וחלבון. אלו יסייעו למנוע את הירידה ברמות הסוכר ואת העייפות המתלווה לכך.
  • לפחות שישה חודשים לפני תקופות המבחנים, מומלץ להקפיד על תזונה עשירה בפירות, ירקות טריים, ועתירת דגנים מלאים ולהפחית את צריכת השומן .

תוספי תזונה

עולם תוספי התזונה הוא עולם שלם ומלא אשר יכול לסייע לילדכם לשוב אל שגרת היום יום עם מעט טלטלות ויקל על התחושות המתלוות לשינויים החדשים.  מצבי חסר של רכיבי תזונה, נחשבים לאחד הגורמים העיקריים לפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי.

 גלו את עולם התוספים שכל ילד צריך:

מולטי ויטמין:

תקופת הילדות מהווה בסיס להתפתחותם הפיזיולוגית והאינטלקטואלית של ילדנו. מחקרים רבים מצביעים על הקשר ההדוק בין צריכה נאותה של ויטמינים ומינרלים לבין שמירה על בריאות תקינה. נטילה של מולטי ויטמין איכותי העשיר ברכיבי תזונה מבטיחה בסיס תזונתי מלא החשוב במיוחד, כאשר לא תמיד אנו ההורים יכולים להשגיח על המזון שילדנו אוכלים במהלך היום. נטילת מולטי ויטמין בתקופת הילדות חיונית במיוחד למימוש פוטנציאל הגדילה המרבי ולהתפתחות מואצת של מערכת הגוף כולל מערכת העצבים והמוח.

חומצות שומן חיוניות:

קיים מתאם מובהק ביותר בין הסימפטומים של היפראקטיביות, בעיות למידה והתנהגות לבין חסר בחומצות שומן חיוניות. בקבוצת הילדים בעלי הרמות הנמוכות של חומצות שומן חיוניות דווח על שכיחות הגבוהה ביותר של הפרעות אלה. במיוחד ניכרת חשיבותה של DHA ( חומצה דוקוסהקסאנואית) לפעילות תקינה של מערכת העצבים והראייה. ההשפעה המיידית ביותר מתבטאת בשיפור מצב הרוח והרגעה.

תוספת של חומצות שומן מסוג אומגה 3 מזרזות התפתחות מוטורית ושכלית ומשפרת באופן משמעותי את יכולתם הקוגניטיבית של מתבגרים בתקופות לחץ קיצוני.

פרוביוטיקה:

כאבי בטן, יציאות לא סדירות, קשיי עיכול ואי נוחות מקושרים לא פעם למצבי מתח וחרדה לפני מבחנים והלחץ בעת התמודדות של מספר משימות .בעיות עיכול אלו, פוגמות ביכולתו של הילד לתפקד באופן הולם ומקשה על יכולות הריכוז שלו.

מיקרואורגניזמים ידידותיים חשובים לשמירת תפקודה התקין של מערכת העיכול בכל גיל. פלורת מעיים מאוזנת חשובה לא רק למניעת בעיות עיכול אלא מאפשרת ספיגתם של אבות המזון וויטמינים ומינרלים ותומכת בפעילותה התקינה של מערכת החיסון.

 השלמות תזונתיות לטיפול ולמניעה מבית סולגאר:

מולטי ויטמין-מינרל לילדים Multivitamin and Mineral Kangavites

מולטי ויטמין איכותי ומקיף המתאים במיוחד לילדים המכיל את כל רכיבי התזונה החיוניים, במגוון הרחב ביותר ובמינונים המומלצים להתפתחות תקינה. הפורמולה מכילה 11 מינרלים חיוניים, קומפלקס ויטמיני B וויטמין C וויטמינים חיוניים נוספים כבטא קרוטן, ויטמין D וויטמין E טבעי ואבקות של פירות וירקות. הערה: ניתן להשיג את לכסניות ה- Kangavites™  בטעם נפלא של אוכמניות או פירות טרופיים. בתקופת הילדות רכיבים אלה חיוניים במיוחד למימוש פוטנציאל הגדילה המרבי ובהתפתחות מואצת של מערכות הגוף כולל מערכת העצבים והמוח. תקופה זו מהווה בסיס להתפתחותם הפיזיולוגיות והאינטלקטואליות של ילדינו.

     הנחיות:  ילדים בגילאי שנתיים עד שלוש שנים: טבלית לעיסה אחת ביום, עם הארוחה.

                  ילדים בגילאי ארבע שנים ומעלה: שתי טבליות לעיסה ביום, עם הארוחה.

מקסאפא® 1,000 מ"ג MaxEPA®

קיים מתאם מובהק ביותר בין הסימפטומים של היפראקטיביות, בעיות למידה והתנהגות לבין חסר בחומצות שומן חיוניות. בקבוצת הילדים בעלי הרמות הנמוכות של חומצות שומן חיוניות דווח על שכיחות הגבוהה ביותר של הפרעות אלה. במיוחד ניכרת חשיבותה של DHA ( חומצה דוקוסהקסאנואית) לפעילות תקינה של מערכת העצבים והראייה. ההשפעה המיידית ביותר מתבטאת בשיפור מצב הרוח והרגעה. הנחיות: 2 כמוסות ביום, עם הארוחה.

פיקנוגנול® 30 מ"ג Pycnogenol®

נוגד-חמצון רב עוצמה ממשפחת הביופלבונואידים אשר הראה יעילות בשיפור מצבם של ילדים עם ADHD. נטען כי נוגד חמצון עוצמתי זה, עובר את מחסום הדם-מוח (BBB) ובכך מגן על תאי המוח. פיקנוגנול, מסייע בהפחתת שחרור היסטמין המשתחרר כתגובה למגוון מזונות וחומרים אלרגנים ובכך מפחית סימפטומים של  אלרגיה הפוגעים בריכוז ועשויים לגרום לחוסר-שקט ופעלתנות-יתר.

הנחיות:

המינון לנטילה נקבע על פי משקל הילד: משקל עד 30 ק"ג- כמוסה אחת ביום, מעל 30 ק"ג -2  כמוסות ביום, מעל 50 ק"ג- 3 כמוסות ביום, עם הארוחה.

.Nנוטריאנט N. Nutrients 

פורמולה המכילה ויטמינים וחומצות אמינו, פועלת לאיזון פעילות המוח. מסייעת בהתמודדות עם מצבי מתח וחרדה. משפרת תהליכי למידה, ריכוז וזיכרון. הערה: המוצר מכיל פנילאלנין ואינו מומלץ לחולי פנילקטואונוריה (PKU).

הנחיות: 1-3 כמוסות ביום (בהתאם לגיל הילד), על קיבה ריקה.

מגה-סורב 50  Megasorb B-Complex

קומפלקס ויטמיני B בעל יכולת ספיגה והטמעה אופטימאלית, לשמירה ואיזון פעילות מערכת העצבים. מכיל בתוכו P-5-P, הנגזרת הפעילה של B-6 (ויטמין זה חיוני להפיכת חומצת אמינו טריפטופאן לסרוטונין). פורמולה זאת, פועלת לשיפור הריכוז, מייעלת תהליכי למידה וזיכרון ומסייעת במצבי מתח בזכות איכותם המרגיעה של ויטמיני B.

הנחיות: טבלית אחת ביום, עם הארוחה.

סיכום

החזרה לבית הספר לא מחייבת להיות מלווה בקשיי הסתגלות.

באמצעות חזרה הדרגתית לשגרה, הקניית כלים, שיחות מקדימות עם ילדינו והכנתם לשינויים הצפויים, השגחה על תפריט תזונתי מאוזן ומגוון והקפדה על שעות שינה ניתן לרכך את המעבר הצפוי ולהפוך את השינוי לידידותי ונעים עבורם ועבורנו.

שנת לימודים פורייה ומוצלחת

להאזנה מתוך התכנית עניין משפחתי:

רוצים לשמוע עוד על מוצרי סולגאר?


    שם (*)

    דואר אלקטרוני (*)

    נושא

    תוכן ההודעה



    0 תגובות